Antallet af ugentlige cyberangreb mod danske virksomheder steget med 32% fra 1. til 2. kvartal 2024.
Cyberangreb er i dag en af de allerstørste trusler mod din forretning, men du kan gøre rigtig meget for at sikre dig.
Måske har du cyberforsikring, og du tænker måske også at Microsoft 365 har backup af dine mails og filer?
Men nej, desværre, sådan er det langt fra altid.
Her skal I være særligt opmærksomme
Cyberforsikringer dækker kun, når du har taget dine egne forholdsregler, og der ikke automatisk backup af din mailindbakke i Microsoft 365.
Du kan altså nemt være enormt dårligt stillet, hvis uheldet er ude.
Heldigvis kan du få et overblik over, hvordan I er stillet (og det er noget vi kommer ud og tjekker uden beregning – (link ned til formular-området) og så findes også flere værktøjer, der gør det nemt for jer at få lukket alle hullerne.
Til en start kan du blive klogere på cyberforsikring og backup ved at læse videre her.
Lever I op til de krav jeres cyberforsikring stiller til virksomheden?
Hvis din virksomhed bliver ramt af et cyberangreb, kan det få store økonomiske og driftsmæssige konsekvenser. Derfor oplever vi også at flere og flere virksomheder har tegnet en cyberforsikring, så de kan begrænse de økonomiske skader i forbindelse med et cyberangreb. Men den dækker altså kun hvis din virksomhed overholder forsikringsselskabets krav.
Det er forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab hvilke krav, der gælder, men vi har samlet en liste med de mest almindelige krav her.
Vi vil meget gerne hjælpe dig med at se, om din virksomhed lever op til kravene fra dit forsikringsselskab og vi gør det uden beregning – udfyld formularen her, så kontakter vi dig.
Har I backup af jeres mailindbakker i M365?
Mange tror, at der automatisk følger backup med, når man har sin mailindbakke hos Microsoft 365. Men sandheden er, at Microsoft kun sikrer begrænset lagring og gendannelse til brug ved kortvarige problemer. Hvis din indbakke slettes permanent – enten ved en fejl eller som følge af et cyberangreb – er der ingen garanti for, at dine data kan gendannes.
Hvad betyder det for din virksomhed, hvis I ikke kan tilgå jeres mailindbakke?
- Tab af vigtige data:
Din indbakke kan indeholde uerstattelige kontrakter, kundeaftaler og projektdokumenter. - Risiko for permanente datatab:
Uden en dedikeret backup risikerer du, at slettede data aldrig kan gendannes. - Lovkrav om datalagring:
I mange brancher er der krav om, at data skal kunne genskabes – noget, M365 alene ikke kan sikre.
Værktøjer der højner IT-sikkerheden i din virksomhed
Med værktøjer som Microsoft Intune og Acronis Cyberfit kan du opruste IT-sikkerheden i din virksomhed, så du både er bedre stillet i tilfælde af cyberangreb eller andre nedbrud og så du lever op til kravene i din cyberforsikring.
- Microsoft Intune giver dig styr på adgangsstyring og beskytter dine enheder mod uautoriseret adgang.
- Acronis Cyberfit sørger for automatiseret backup af dine mest kritiske data og din mailindbakke, så du kan gendanne alt hurtigt, hvis uheldet er ude.
Vi kan sammen se på, hvad der skal til for at sikre din virksomhed.
Vi gennemgår din IT-sikkerhed
– helt uden beregning
Vi tilbyder en gratis gennemgang af din virksomheds IT-sikkerhed, så du både kan leve op til kravene fra dit forsikringsselskab og så du kan sikre dine data bedst muligt.
Skal vi tage en snak?
Vi dækker over et bredt område af kompetencer og de områder vi ikke dækker, har vi samarbejdspartnere, der hjælper med, så du kun behøver at ringe til ét sted.
Vi er altid klar til en uforpligtende snak om, hvordan vi løfte jeres IT.