Referencer

Købmand Hansens Feriehusudlejning

Købmand Hansen


Udviklingsmæssigt havde vi brug for at finde system, der kunne afhjælpe nogle arbejdsgange og dermed frigive ressourcer til andre arbejdsområder, vi har i feriehusudlejningsvirksomheden.

Det startede med en idé om et ankomstsystem, men via Knud Westdorf, der er ansat hos Kortermann-IT, udviklede det sig yderligere til et nøglesystem, til en app-løsning og mange andre forskellige løsninger.

I mellemtiden blev vores tidligere IT-leverandør, Martin Madsen, en del af Kortermann-IT.
Derfor var det naturligt for os at følge Martin til Kortermann. Og da IT-virksomheden havde tilegnet sig kendskab til, hvordan feriehusudlejningsverdenen er skruet sammen, udviklede vi et tillidsforhold.

Dette forhold kom sidenhen til at indbefatte en driftsaftale, der kunne serviceres af dén person, som var allervigtig for os, nemlig Martin Madsen, som havde det største kendskab til vores set up. Og dét var for mig ekstremt vigtigt.
Jeg er detaljens mand. Og jeg forlanger ekstrem høj service af min leverandør - 24/7, 365 dage om året.

Hos mig er man mere end en leverandør. Hos mig får man et venskabeligt forhold. Og det har jeg med Kortermann. Og dermed også en tryghed.

Tommas Hansen, Købmand Hansens Feriehusudlejning

Danibo

Danibo

Vi har haft et mangeårigt samarbejde med Kortermann-IT. Fra vi startede samarbejdet har der været stor IT udvikling. Kortermann-IT har været med hele vejen.

Qua det mangeårige samarbejde er der opbygget en stor tillid imellem os.

Hos Kortermann-IT forstår de, hvad vi snakker om og hvad vores udfordringer kan være.

De har branchekendskab indenfor feriehusudlejning, hvilket er og har været en stor fordel for os.

Lene Thyssen, Danibo – Fanø Sommerhusudlejning

Bogense plast

Bogense Plast

Bogense Plast brugte allerede Kortermann-IT, da jeg startede.
Men jeg har kun oplevet, at samarbejdet fungerer.

Hos Bogense Plast laver vi plastdele til industrien.
Alle vores trucks er udstyret med en tablet, så de har wi-fi kontakt til vores bogholderi hele tiden. De kan plukke direkte fra vores lager.
Hvis vores server går ned, får vi ikke opsamlet data, og så kan vi ikke fakturere eller bestille nye varer.
Kortermann er point of contact, hvis et af programmerne ikke virker – uanset hvilket.
En medarbejder, der sidder med en pc, som er stået af, er ikke en billig medarbejder. Derfor betyder det noget, hvis jeg skal have dem siddende en dag eller bare en time uden at lave noget.
Så betyder det noget, at Kortermann tager det seriøst, når jeg siger, jeg har en pc, der er stået af.
Og så sender de en mand herop med det samme.

Det er meget vigtigt, at de personer, der kommer herop fra Kortermann, er nogen, der har kendskab til Bogense Plast. De ved, hvad de enkelte maskiner og personer har af programmer - i stedet for at sende en ny medarbejder herop, som mangler halvdelen af programmerne.

Jeg ser, at samarbejdet med Kortermann hele tiden bliver udvidet.
De har en viden bredt, som betyder, at hvis jeg skal bruge et nyt fjernsyn til et møderum eller en ny størrelse tablets, så rådgiver de mig i at købe præcis det, jeg får bedst gavn af.

Det er sådan nogle ting, der gør dem egnede som leverandører hos os.
Deres medarbejdere har de rette kompetencer i forhold til behovet i vores virksomhed.
Det er dét, det i sidste ende handler om.

Jesper Bisgaard, bogholder, Bogense Plast

Langelands Efterskole

Langelands Efterskole


For at vi på Langelands Efterskole kan få en hverdag til at fungere både med elever og administration på kontoret, er vores IT nødt til at fungere på alle tænkelige måder. Det kan være, når eleverne ikke kan bruge deres computere, eller når vi på kontoret er afhængig af det.
Så de løser faktisk hele vejen rundt alt hvad der eksisterer af IT på vores virksomhed.

Det, jeg oplever hos Kortermann-IT, er en service ud over alle grænser. Nogle gange kan jeg ringe med sekunds varsel og så bliver problemet løst. For eksempel når vi står i en eksamenssituation, og eleverne ikke kan komme på en given online ordbog.
Så er det bare at ringe til supporten, og så går der ikke fem minutter, så kan eleverne komme på den ordbog.
Vi fornemmer hele tiden, at Kortermann kan løse selv de mest akutte ting lynhurtigt. Dét er utroligt tilfredsstillende for os som brugere.

Vi er superglad for samarbejdet - det hele fungerer super godt.
Medarbejderne er meget søde og imødekommende
Hvis jeg får en faktura, som ikke umiddelbart er forståelig, skriver jeg til dem. Og så får jeg en forklaring med det samme.
Hele vejen rundt er vi meget godt tilfredse, fordi det er vigtigt, at det hele fungerer i skolens dagligdag.

Pernille Færing

Svendborg Golf Klub

Svendborg Golfklub

havde en del problemer med en tidligere udbyder af telefoni. Her stillede Kortermann-IT deres ekspertise til rådighed og gennemgik vores løsning og lavede et tilbud til os. Det gav besparelse på internet og telefoni. Vi fik desuden en hurtigere forbindelse på internettet.  Ydermere hjalp de os med at få opsagt alle gamle aftaler, hvilket sparede os en masse tid.

Deres brugersystem er nemt og brugervenligt. Vi fik samlet vores telefoniløsning i en samlet pakke, som sparede os en masse kroner.

Kortermann-IT møder virkelig kunden i øjenhøjde og er hele tiden løsningsorienteret, hvilket er godt for en mindre virksomhed som vores.
Vi kunne nemt have haft en masse spildtid på at undersøge telefoni-løsninger mm.
Her er det rart at vide, at Kortermann-IT har hjulpet os igennem hele processen.


Emil Nutzhorn, Sekretariatschef

Svendborg Golf Klub

Viking Malt

Viking Malt

Vi hos Viking Malt er simple mennesker, som har en meget praktisk indgang til IT og hos Kortermann-IT løser man de små daglige besværligheder samt de lidt større (server skift mm) på en nem og problemfri måde.

De udfordringer, Kortermann løste for os var en ny serverløsning og PC-opkobling af medarbejdere, da vi skiftede fra et stift corporate setup (Carlsberg) til vores eget.

Vi bruger Kortermann, fordi de næsten altid er tilstede og har indtil videre løst vores problemer.

Kim Jørgensen
VP, Viking Malt

FirstAED

FirstAED

Vores firma hedder FirstAED, AED er den internationale betegnelse for en hjertestarter og First, fordi vi vil være først. Vores mål er at bringe hjertestartere frem til stedet indenfor fem minutter.

Det, vi havde behov for, var at finde en IT-leverandør, der havde en serviceafdeling med back up 24/7.
Det software, vi leverer, bliver anvendt på udkaldscentraler til akutudkald. Og de kører altid.

Vi ville gerne have en ny struktur på vores system i back-end, så vores kunderne kunne få mulighed for at søge og lede på en anden måde i deres database.
Derfor skulle vores serverløsning modificeres, så den blev mere tidssvarende og med et bedre designlag.

Derudover er vi gået i gang med at udvikle vores apps på en ny platform, så vi på én gang kan generere tilpasninger til alle tre platforme: android, IOS og Windows.
Vores nuværende apps bliver sendt ud ved hjælp af et link i en sms. Kortermann-IT har lavet en download-server til os, så alt bliver hentet derfra.
På den måde er det kun ét sted, vi skal holde øje, når der skal skiftes versioner.

Fra flere lande kommer interesserede kunder til Langeland for at se vores system i brug og tale med akuthjælperne om deres erfaringer.
Det er min opfattelse, at denne interesse gjorde, at også Kortermann-IT kunne se udvikling og potentiale i det, og at det også for dem kunne være sjovt at være med.

Det, der gør Kortermann-IT egnede som samarbejdspartner for os, er, at de har mange ansatte med forskellige kompetencer in house. Og i kraft af, at vi er kommet til som kunde, har de desuden valgt at ansætte én til at lave apps. Det betyder noget, at de er villige til at vokse med os.

En anden grund til vores valg er, at Kortermann-IT er lokale, og jeg har kendt nogle af de ansatte i snart 30 år. Jeg møder kun venlighed hos dem. Vi taler om alt muligt – løst og fast omkring andre udfordringer, der kan betyde lavere driftsomkostninger for os.

Bruno Hansen, Technical Director
FirstAED ApS